شیوه‌های جدید جذب معلمی در نظام آموزش و پرورش | تعیین شرط «سن» برای داوطلبان

معاون سابق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با توجه به شواهد پژوهشی و با توجه به تجارب کشورهای موفق که بعضا «سن» معلمان آنها بالای ۳۰ سال است و عملکرد خوبی دارند، به نظر می‌رسد ما به شدت روی سن تکیه کرده و از باقی ملاک‌ها برای ورود به عرصه معلمی غفلت کردیم.
شیوه‌های جدید جذب معلمی در نظام آموزش و پرورش | تعیین شرط «سن» برای داوطلبان
کد خبر : ۴۳۰۹۰

معاون سابق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: به نظرم گذاشتن ملاک برای جذب معلمان اصلا ملاک درستی از جهت تربیتی نیست. برای جذب معلمان باید ملاک‌های دیگری قرار داد چراکه به کارگیری داوطلبان در سن بالاتر مزایایی دارد که از آن غفلت کردیم.

رضوان حکیم زاده در میزگرد «نقد و بررسی «سن» ورود داوطلبان به نظام آموزش و پرورش کشور»، با بیان اینکه معلمان وسیع‌ترین گروه تاثیرگذارشغلی هستند، اظهار کرد: با توجه به شواهد پژوهشی و با توجه به تجارب کشور‌های موفق که بعضا «سن» معلمان آن‌ها بالای ۳۰ سال است و عملکرد خوبی دارند، به نظر می‌رسد ما به شدت روی سن تکیه کرده و از باقی ملاک‌ها برای ورود به عرصه معلمی غفلت کردیم.
 
این دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران، افزود: ما دارای هوش سیال و هوش متراکم هستیم. هوش سیال در جوان تر‌ها با واکنش بیشتری همراه است، اما با افزایش سن، هرچه تجربه بیشتر باشد، چون هیجان طلبی کمتر می‌شود، شاهد عملکرد بهتری برای شغلی مثل کارکردن با کودکان که نیاز به صبوری و پختگی دارد، هستیم.
 
به گفته حکیم زاده، سن به عنوان یکی از معیار‌های ملاک ورود به حرف معلمی است و شاید کمترین موضوع بحث، سن باشد.
 
وی ادامه داد: در کشور ما هم تقاضا و هم عرضه زیادی در داوطلبان ورود به حرفه معلمی داریم. از این رو اینکه بر روی سن ورود به این حرفه محدود شویم، عفلت از اهمیت مسئله است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایسنا
مجله زندگی
ارسال نظر